Nu börjar resan - häng med!

Gott nytt år till er alla! 
 
Med ett nytt år kommer ofta löften och mål. Min familj är inget undantag. De senaste åren har vi satt upp gemensamma mål som är fullt möjliga att faktiskt genomföra (för vi vet nog alla lite till mans att de där löftena om att sluta snusa och gå ner i vikt sällan når de höjder man hoppades på när man börjar den 1:a Januari).
 
Ett år hade vi som mål att slänga mindre mat. Ett annat, att bli bättre på att källsortera. Och med 2018 kommer nya mål. Detta året har vi dock satsat lite större. 
 
År 2017 gav mig anledning att reflektera över orsak och verkan, framförallt vad gäller min sjukdomsbild och den långsamma vägen tillbaka till en funktionell vardag. Året har obarmhärtigt krävt att jag kommer till insikt med att en del saker aldrig kommer bli som de tidigare var. Jag kan inte längre ha tusen bollar i luften, flera uppbokade aktiviteter efter jobbet eller vistas i stimmiga miljöer längre än absolut nödvändigt. Då blir jag sjuk. Det är ett faktum. Bara att inse. 
 
Med det i åtanke funderade jag över årets löften.
Vad behöver jag?
 
Jag behöver mindre.
Jag behöver tid.
Jag behöver enkelhet. 
Jag behöver min hälsa.
 
Så det ska jag ge mig själv. Rättare sagt, ska hela familjen ge sig det. 
Vi ska under år 2018 påbörja en resa mot minimalistisk leverne - på vårt vis. 
 
Hur ska vi lyckas med det?
Hur ska vi göra?
Varför ska vi göra det? 
Vilka regler har vi satt upp?
Vad ska det här vara bra för?
 
Vi får se. 
 
Bloggen kommer från och med nu handla om resan.
Hoppas ni vill följa med på den!
 
                                                                    Bildresultat för minimalism
 
1 Marie:

skriven

Du är så klok Fia! Och vilka didaktiska frågeställningar...jag följer med spänning. 😍

Kommentera här: