Uppdrag 3 - handväskan

Dags för nytt uppdrag!
 
Eftersom jag i dagsläget inte bor hemma har rensningen, av förklarliga skäl, stannat upp en aning. Kände dock mig sugen på att rensa och röja något, så denna veckan fick det bli handväskan. Jo, tjejer, nu är det dags att blotta innehållet i vår heliga handväska. Den, som skulle få McGuyver att häpna. 
 
Volymen på det bärbara skräpet är större än vi tror. Eller rensar ni handväskan/ryggsäckar/sportväskan/plånboken regelbundet? Det gör inte jag, det ska jag erkänna. Möjligtvis att jag är nogrann med plånbok och Elsas föris-väska, men i övrigt är jag en riktigt slarvmaja. Slarvmajeriet trodde jag skulle uppenbara sig när jag tömde innehållet i min handväska. Och visst, det fanns gott om saker där, men inte fullt så mycket konstigt som jag trodde. 
 
Såhär såg det ut:
 
 
Som ni själv ser, kunde det sett mycket värre ut. Visst finns det en del saker här som jag inte använder, eller kanske har lite för mycket av (exempelvis 3 par vantar!), men jag har faktiskt sett värre handväskor. Gladeligen återfann jag också några saker jag varit av med. Lyckligast blev jag för att jag hittade låsoljan till bildörren! Det är svårt att få in nyckeln i billåset nu på vintern nämligen. Ett kärt litet återseende. 
 
Det här fick åka: 
 
 
Inte mycket att göra sig av med, men känslan av att veta exakt vad som finns i väskan är faktiskt väldigt befriande. Och tidsmässigt tog det mig max 15 minuter. Det här är alltså ett uppdrag som går att göra lite i farten! 
 
Så, sätt igång nu!
 
Uppdraget:
1. Töm väskan på allt innehåll. Ja, allt! 
2. Rensa. Kasta skräpet (gamla kvitton, tomma tuggummipåsar...) Plocka ur sådant som du faktiskt inte behöver ha i din handväska/sånt som inte hör hemma där.
3. Sortera det som blir kvar. Lägg sådant som handsprit, nässpray, alvedon, tamponger etc. i en liten necessär eller liknande. Då undviker du att "bli av med" alla små hygiensaker. 
4. Förundras över hur lätt din väska känns nu! 
 

Kommentera här: