Nya rutiner i sikte

Efter en vecka som ärligt talat varit aningens påfrestande, är det snart dags att ta sig an en ny. Elsan har varit lite krasslig och efter återhämtning inte riktigt varit sig själv. Vaknat om och om igen på nätterna, varit svårnattad, sovit dåligt om dagarna och varit allmänt grinig. Inte den lättaste ungen i stan, med andra ord. 
 
Efter otaliga sömnlösa nätter och skrikiga dagar har vi nu bestämt oss för att sätta lite fastare rutiner för denna donna. Medvetna om att det inte alltid kommer funka så stålsätter vi oss för att åtminstone göra ett försök. Nya nattningsrutiner, nya rutiner vid nattuppvaknande och nya sov- och vilotider. Vi får se hur lång tid det tar att köra in henne på nya rutinerna, men måste säga att dagarna blivit lite lättare nu iallafall. Känns hoppfullt! 
 
Envis som hon är (vet inte var det kommer ifrån), så gäller det för oss att ha tålamod och inte ge vika när vi är trötta. Tror det kan bli svårast för oss faktiskt!
 
Småslumrig efter en labil natt sitter jag med kaffekoppen och drömmer mig bort 3½ vecka fram i tiden. Då ska jag nämligen åka till London med syrrorna och mamma medans Mattias ska vara hemma med Elsan. Jag ska få vara bara Fia i 5 hela dagar! Känns skönt. Ja, jag är ärlig nog att erkänna det. Jag tänker inte sitta på en hög häst och låtsas att det ska bli tråkigt. Jag må ha världens finaste dotter och visst kommer det kännas konstigt att vara utan henne i 5 dagar, men samtidgt ser jag fram emot att få tänka på något annat än var nappen är och när hon senast bajsade. Jag ser också fram emot att få sätta mig ner i flygstolen med en inredningstidning och äta min flygfrukost utan att behöva plocka upp leksaker Elsa kastat i golvet eller i filmjölken. Det ska också bli skönt att få sova ostört någon natt, äta min middag i lugn och ro samt att komma ihåg att borsta tänderna. När jag fått det i några dagar ska jag återgå till att vara lite glömsk, rufsig i håret och mindre egoistisk.
 
Men njuta i London, det ska jag verkligen passa på att göra!  
1 Mamma:

skriven

Mer än du som längtar till favoritstaden;-) Ska bli så kul;-) ;-)

Kommentera här: