"Bit ihop älskling"

Knappt har vi hunnit mysa in oss i vårt färdigrenoverade kök, sovrum och TV-rum innan nästa projekt damp ner som ett brev på posten.
 
Dagen började som alla andra sköna sommarsemesterdagar hittills har gjort. Förutom att katten skulle till veterinären för att han har problem med sin underkäke, förstås. I ett tappert försök att se ut som någon typ av människa inför vet.besöket hoppade jag in i duschen och gjorde mig iordning.
 
Klar och redo att bege mig kom jag ner i vår hall och upptäckte en liten, men högst närvarande vattepöl mitt på golvet. Rakt ovanför vårt badrum och duschen uppe. Ajajaj, vad göra? Ringa röris som konstaterar att våra rör förmodligen är så gamla att de börjat rosta samt att tätskiktet med största sannolikhet inte är tätt nog i duschen (vilket i sig innebär att fukten antagligen gått upp i väggarna och hela badrummet behöver rivas ut). Varför man inte bytt alla rören när man för 10 år sedan renoverade badrummet är en gåta jag här lämnar obesvarad.
 
Vad innebär då det här för oss? Jo, att nu alldeles lagom till semestrar och baranfödande samt efter en höst och vår av renovering står ytterligare en renovering på trappen och väntar. En badrumsrenovering. Nu återstår att se vad försäkringen täcker, vad som går som ROT och vad vi ska få äran att betala för detta oförutsedda lilla kalas.
 
Vi konstaterade snabbt att frasen "i nöd och lust" kan implementeras även på hus och inte bara äktenskapet, så vi har valt att kalla denna epok i vårt villaliv för "nöd", helt enkelt. "Bit ihop älskling", var det sista min man sa till mig i telefon. Det är bara att gilla läget, inse att det kommer lösa sig och hoppas det gör det inom 6 veckor.
 
Över och ut,
Fridens liljor,
Peace.
 
Jävla hus!
1 Anonym:

skriven

Jag älskar läsa dina texter.... Tack för dagen gapskratt😂😂 Jag kan se dig framför mig😂😂

Kommentera här: