Den dära vardagen

Hej och hå.
Nu är det hög tid för en uppdatering här. Fick skäll av Annelie i helgen, så nu vågar jag inte låta bli längre!
 
Det har varit en ganska lugn start på detta nya år, 2015. 2015. Vad åren går.
 
Det finns många och storslagna planer för detta år. Först och främst väntar en köksrenovering på att vi ska ta tag i den. Just nu sliter jag mitt lagom gråa hår. Det är mycket att tänka på. Beslut att ta. Beslut, beslut, beslut... Nytt trägolv eller det gamla? Släta luckor eller inte? Ek eller valnötsskiva? En eller två ugnar? Belysning! Knoppar och handtag - i krom eller inte? Stämmer min ritning? Mäta en extra gång! Mätte jag rätt? Skrev jag rätt på pappret? Jag mäter igen... Kamin eller inte i köket? Det är en djungel! Det enda som är definitivt klart är kökskaklet för guds skull!
 
Mamma, kom hit! Jag behöver hjälp och du är experten.
 
Med köksrenovering kommer merjobb. Nya vattenledningar. El. Trappa och hall. Mura igen dörr. Byta fönster. Plåtarbete.
 
Inom kort bär det av till Stockholm för köksinköp och inspiration. Ser fram emot lite hotellvistelse, värmeljus på IKEA och kramar med vänner.
 
Återkommer när kaoset är ett faktum.
KRam
1 Mamma:

skriven

Haha... Kan det vara ett Samsung Frenchdoor kyl/frys? I så fall är den 90cm bred har jag för mig:) Synd att inte jag får in det i mitt kök har kollat på det läng...e fast om det är ett samsung så har jag kollat på det med fryslådor:) Tja skicka du hit din käre make för att ta hand om min häst så kommer jag och hjälper dig:) Fast vet att du är bra på detta själv så jag är i alla fall inte orolig över dina ritningar:) Blir nog superbra tror jag:) Jag har också varit på Ikea så tyvärr har deras värmeljus tagit slut:):)

Kommentera här: