Sommaren är här!

Håll i hatten! 
 
Äntligen har sommaren kommit till Gotland. När jag nu blickar framåt i väderappen (som ju alltid stämmer), så kan jag skönja varma dagar veckorna framöver. Nu visar rapporten mellan 20-25 grader istället för 13-17 grader. Tack och lov att värmen äntligen är här! Jag har längtat efter sol och vitaminbomb. Jag hoppas att den fördröjda sommaren innebär att augusti och kanske en bit in i september blir veckor med ljumma vindar och grillväder. Tappade tron på värme här ett tag och grämde mig över att vara höggravid. Hade flugit till värmen illa kvickt om det inte vore för en BF om 7 dagar. Turkiet eller liknande har sällan varit så lockande som denna sommar. Man är mer beroende av värme och sol än man kanske tror i detta avlånga land. 
 
Hur som haver, som sagt, 7 dagar kvar till BF, vilket i praktiken innebär att vår lilla loppa kan komma närsomhelst. Idag eller om 3 veckor - ingen mer än hon vet. Och jag som absolut inte är en planeringsmänniska av högsta rang ser ju givetvis denna osäkra väntan som en själslig resa. Jag har ju alltid haft väldigt lätt att hantera ovisshet. Det vet ni ju, ni som känner mig. Jag kan utan problem ta dagen som den kommer, inte planera och gillar att inte veta, helt enkelt. Hrmm....... 
 
Nåväl, allt som är möjligt att planera och förbereda är iallafall klart (väska, montering av alla barnprylar, skötbord, klädinköp mm). Nu passar vi på att sysselsätta oss och göra små utflykter, eftersom vi inte vet hur länge vi kan göra dem på tu man hand. Vi håller oss upptagna med marknader, restaurangbesök, sommarfester, dop, namngivningar och badrumsrenoveringar. Det sistnämnda sätter med lite tur igång på fredag. Det känns fantastiskt bra, vi har ju hela 3 dagar till godo då, innan BF. Planeringsmänniskan i mig älskar även den här biten av livet just nu. Att starta upp projekt som badrumsrenoveringar har länge varit högt prioriterat på min att-göra-lista såhär inför en ny familjemedlems nedkomst. Det är drömmen det! Att stå med byggubbar, kaos, smuts och utan dusch. Det är väl inga problem för en nyförlöst förstföderska, mitt i sommaren, med en nyfödd bebis. Inte ska man väl gnälla. Jag ser även detta som en själsig resa. Jösses vad stark jag kommer bli av all denna personliga utveckling jag får på vägen... 
 
Innan jag avrundar detta högst ironiska inlägg, vill jag passa på att bjuda på några bilder från ett projekt här hemma, som faktiskt är klart. Vårt kök. Efter mycket slit står det klart och här är resultatet!
 
 
 
                                              
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Ni har ett fantastiskt vackert hem Fia❤️

Kommentera här: