Tankar från en solstol

Är nyligen hemkommen från en veckas solsemester i Turkiet. Värme kan man inte få för mycket av och jag hade med enkelhet kunnat stanna ytterligare en vecka. Nästa utlandsresa bär till Rom i juli, får längta till den i fortsättningen.
 
Innan jag åkte lovade jag mig själv att slappna av. Framförallt lovade jag att lämna arbetet hemma. Just nu är jag lite stressad och frustrerad över saker som är arbetsrelaterade, därför var det extra viktigt att ha semester. Jag skulle tänka på ingenting och leva i nuet. Åtminstone i 7 dagar.
 
Första dagen i solstolen insåg jag att det krävs mycket teknik för att inte tänka på något när man solar. Man håller sig inte heller strategiskt till en eller två tankar, utan funderingarna byter ut varandra titt som tätt, utan något sammanhang.
 
Nedan följer ett axplock av tankar från min solstol veckan som varit:
 
* Hur mår insekterna i denna värmen?
* Var det en mus jag såg på väg till toan?
* Tänk att de har maskrosor HÄR!
* Vad gör jag med åttorna efter lovet?
* Bokade vi båten till Skåne till valborg?
* Har Ingrid kommit ihåg att mata Stig?
* Jag måste uppdatera mig på skolans teknik.
* Vad kan jag bolla tillbaka som föräldraansvar?
* Hur mår Adam och Kristin?
* Varför väljer människor att blint tro på statistik?
* Gör jag verkligen ett bra jobb?
* Gud vad mätt jag blev! Jag ska inte äta lika mycket imorgon.
* Shit, vad kallt det var i poolen!
* Jag måste lägga mig på rygg nu, innan jag bränner mig.
* Är det där moln?
* Efter semestern är det motion som gäller.
* Vilka låtar ska jag ha i min träningslista på spotify?
* Nej, jag vill inte spela Fia med Knuff.
* Varför kan jag aldrig vinna ett parti Chicago?
* Ölen var verkligen god!
* Hur kan två båtar krocka?
* Hörde jag rätt när Mattias sa att han ville till Ullared?
* Vad är meningen med gnabb?
* Var tog stolarna på vår balkong vägen?
* Jag vill inte på mötet på tisdag.
 
Som sagt, det är inte helt lätt att inte tänka.

Kommentera här: