HELG!

Helg igen. Den har varit väldigt efterlängtad. Har varit ovanligt trött den här veckan.

Vi började vår lördag med en rejäl sovmorgon och sedan begav vi oss till loppis och marknad på Dannes jobb. Tog en kopp kaffe och njöt av det varma, fina höstvädret vi fått idag.

Nu har Mattias åkt på fotbollsmatch och jag ska snart sätta mig och se lite OTH. Plöjer för tillfället igenom alla säsongerna för lite nostalgi. :)

Vårt badrum är nu färdigt och det blev betydligt finare än det var innan, trots att det är våtmatta. Föredrar kakel, men det får vänta tills vi har vårt eget hus helt enkelt. Nytt och fräscht är inte fy skam ändå.

Idag har Loke fått gå ut för första gången här hemma. I ett lite för stort halsband släppte vi ut honom en runda under uppsyn. Nu, när vi gått in igen står han och skriker vid dörren och vill ut igen. Hujedamej om vi ska lyssna på det dagarna i ända...

Ikväll står det tacos på schemat. Lite vin också. Mums. Funderade dock starkt på att totalt matvägra för all framtid igår när jag ställde mig på vågen. Har ju ändrat om min kost ordentligt och börjat träna regelbundet för att få både bättre kondis och tappa några kilo på vägen. Förstå då min chock när vågen stod på 71 kg igår. Jag trodde jag skulle dö! 71kg!!! Det har jag aldrig någonsin vägt! I hela mitt liv... Satt och hade ångest ett tag, nära tårarna och försökte förstå var dessa kilon kom ifrån och funderade starkt på att börja en pulverdiet. Tills min underbara sambo kom med förslaget att jag skulle väga mig igen för att se om vågen fått fnatt (vi har ingen digital). Och mycket riktigt... när jag igen ställer mig visar vågen 63½ kg. TACK GUD. Men snacka om snabb diet. 7½ kg ner på 20 minuter. :) Så nu har jag bara 5½ kg kvar till målvikten. Tjohooo. 

Nej, nu är det dags för lite One Tree Hill. 
Hörs sen!

Stor kram

 

Kommentera här: