Kräftor och kalas!

Nu är det måndag igen! Veckan började så lagom bra. Skulle till skolan, men vaknar av att telefonen ringer. Det är jobb som vill att jag kommer och jobbar. Upptäcker till min förtret att jag försovit mig och ändå inte skulle hinna till skolan i tid, så tackade ja till lite extrapengar.

I helgen har jag haft fullt upp. Var på kräftskiva i fredags och hade sen fest här hemma. Fullt ös och massa disk, men kul hade vi i alla fall! På lördagsmorgonen vaknade jag med huvudvärk och panik. Dags för tenta. Direkt efter tentan var det dags att sätta sig på tåget och åka hem till Billeberga. Syster fyllde 9 år och pappa nr2 fyllde 51 så det fick vi fira. Tacos och en tårta, som var så mäktig att jag blev illamående, avslutade kvällen. Födelsedagsbarnen vad nöjda med sina presenter och mamma o jag med den goda maten och vinet. 

I söndags passade jag på att hälsa på pappa nr1 och morfar. Morfar vann över mig i kortspel så jag åkte hem med ett ledset öga. Fast han bjöd på gott kaffe så jag överlevde. När jag kom hem till mamma igen så var hon skitförbannad på Julia, 9åringen. Varför? Jo, skitungen hade ätit 8 av min systers p-piller. Hahahaha. VARFÖR? Jo, de smakade sött. Syster vad godissugen så hon åt p-piller. Varför inte bara ta en glass i frysen istället? Barns logik är ganska lik mäns.

Kommentera här: