Bara vara för en stund

Söndag kväll och jag sitter hemma i mitt föräldrahem  i Billeberga. Barnen har gått och lagt sig och kvar sitter jag. Klarvaken. Bestämde mig tidigt idag för att stötta min alksade mamma lite i vardagsstressen så jag har städat och tvättat och strukit till henne idag. Så nu kan hon bara komma hem imorgon och läsa tidningen till en kopp kaffe. Jag önskar mig också sådana barn! :)

Hela helgen har kantats av ingenting. Det har varit så skönt. Vi har bara kunnat få vara. Jag, Mattias och 2 av mina systrar. Skönt har det varit. Det kändes som att vi behövde en helg tillsammans efter sommaren och jag är tacksam att jag fick min man för mig själv i några dagar.

Veckan som kommer består av HKr:s inspark. Det innebär att jag är fullt upptagen hela långa veckan. Jag känner dessutom mig stressad. Jag glömmer bort väldigt många saker gällande den här insoarksveckan har jag märkt i helgen. Det skrämmer mig lite men som tur är kommer andra människor ihåg åt mig. Jag skulle kunna vara den mest förvirrade ordföranden Chrisp någonsin haft. Men någon måste ju vara det.

Imorgon bitti bär det av hem till Kristianstad igen för inspark, FD-möte och grillning med vin, vänner och The spark! Känns som en bra inledning på veckan!

Nu däremot, väntar soffan och en god konjak på mig.

Över o ut!

Kommentera här: