Prylbalans Mars

Hej på er,
 
Nu är vi åter hemma och renoveringen är i stort sett klar. Endast toan och värmen nere vi väntar på nu. Det känns väldigt skönt att vara hemma igen. 
 
Rensningen har fortsatt i takt med att vi ställt i ordning vårt hem. Även inköp har det blivit en del denna månad; främst till renoveringen, men ärven lite kläder inför solsemestern. 
 
Här kommer balansen (som jag hoppas går ihop!). Denna månad har även en del gåvor kommit in, främst till Elsa. Dessa räknas också in i balasen nedan. 
 
IN
 
Mattias: 4 par byxor, 1 skjorta
Sofie: 0 saker
Elsa: 1 par skor, 5 par byxor, 1 mössa, hårsnoddar, 1 spel, underkläder, 1 tröja, 4 klänning, 3 t-shirts
Hemmet: 3 tavlor, 2 skålar, 4 doftljus, 2 blommor, 1 kudde, 1 skärbräda, 2 mattor, 5 krukor, 1 lykta, 1 handspade, 3 korgar
 
Summa IN: 48 saker
 
 
UT
 
Skänkt: 3 par skor, 1 kavaj, 5 klänningar, 1 par strumpbyxor, 1 pyjamas, jacka, skalbyxa, 5 tröjor, 5 par byxor, lampa, skål, 7 snapsglas
 
Sålt: 6 par byxor, 1 par shorts, 1 t-shirt, 3 klänningar, kofta, 2 pyjamas
 
Slängt: 1 necessär, väska, klänning, blus, 2 par byxor, 1 par skor, 2 par strumpor, 2 skålar, 2 tallrikar, 3 skärbrädor, handspade, bok, handduk, tröja, skalbyxa
 
 
Summa UT: 65 saker
 
Reflektion: Många saker har det blivit den här månaden. Inköpen har varit fler än jag hoppades på. Jag kan välja att skylla på renovering och presenter, men helt klart finns det förbättringsområden. Kanske är det just den känslan som gjort att jag undvikit att köpa något till mig själv. Bra, eftersom jag inte behöver något! Även om det är fler saker som lämnat huset, känns det som en aningens hysterisk prylmånad jag lägger bakom mig. Nästa månad är min förhoppning att det ska vara under 10 saker på IN-kontot. Att vi kan strypa inköpen i takt med att renoveringen avtar. 
 
Med denna, lite bistra, prylbalans vill jag passa på att önska er alla en glad påsk! 
Återkommer snart med lite bilder på vår nya hall! 

Kommentera här: