Höstlov

Äntligen är det höstlov.
 
De sista veckorna har jag bokstavligen hankat mig fram. Tankar som gått har varit Bara jag orkar till lovet. Jag måste hinna med alla omdömen först. Jag ska bara. Måste ringa föräldrarna. Måste komma ihåg att... Har jag glömt något? Rättat proven och fört in resultaten. Hur dags börjar lektioenn nu igen? Vad var det vi skulle göra idag? VA?! Har vi möte? Hur kunde jag glömma...? Ja, det är väl såhär ibland. Man är helt slut bara. Finns mycket jag både borde och vill göra men nu, just den här veckan, tänker jag inte göra ett skit.
 
För det är precis vad jag behöver.
 
Sitter framför TVn i denna stund med tända ljus. Det är tjusningen med hösten. Så fort oktober är här får jag såndär värme i kroppen. Träd och buskar brinner. Svampen i skogen kan man lukta sig till. Ljusen får man tända utan att någon tittar snett på en för att det är 20 grader ute. Och ljust. Regnet slår mot fönstrena, frosten biten inpå skinnet och det finns oförskämt många anledningar att sitta i sitt favorithörn i soffan, med sin favoritfilt, favoritman, favoritkopp favoritte och favoritbok. Utan att behöva skämmas eller förklara varför.
 
Livskvalité.
 
 
1 Mamma:

skriven

Härligt!! Gör du alldeles rätt i. Passa på att njuta av lovet nu:)

Kommentera här: