En kväll Stafva

Hej igen!

Nu har jag 10 dagar kvar att arbeta innan jag går på semester. Nedräkningen har börjat på allvar nu!

Denna vecka har jag verkligen längtat till länge. Linda med famil har nämligen kommit till ön och ska fira midsommar med oss. Imorgon får jag träffa henne hela eftermiddagen på tu man hand. Planerna är att jag ska visa henne några av mina smultronställen, prata massor och äta middag på wallers. Denna "kidnappning" är en försenad liten födelsedagspresent till henne då jag inte kunde komma på hennes fest.

På torsdag ska vi ut till dem i gothem och spendera kvällen för att sedan dra igång vårt traditionella midsommarfirande tillsammans med överiga 12 personer i svalings på fredag. De har pratat om regn, men jag tror på sol. :)

Igår var hela Romakåren på Stafva gård och åt gotländsk buffé för att runda av ännu ett läsår. GUD vilken mat!! Herre min skapare. Den gick inte av för hackor. Och vi fick en rundvandring av ägaren själv innan maten. Helt fantastiskt. Vi var många, om inte alla, som uppskattade denna sommargåva från chefen.

Lite bilder:


  
    


Nu ska jag hälla upp lite vin och bara njuta av en ensamkväll hemma. :)
KRAM

1 Mamma:

skriven

Kollade faktiskt in Stafva Gård på nätet. Men med tanke på att vi redan har en gård (för stor känns det som ibland) så känns det nog mer relevant med ett litet gulligt torp (kalkstenshus) i närheten av Tofta Strand. En sådär tre - fyra rum ungefär + kök och tv-rum. Och!!!! toalett och dusch = avlopp som är godkännt. Hade ju inte varit fel!

Kommentera här: