Oprah

Sitter och slötittar på Oprah som handlar om matvanor. En kvinna är expert på vegankosthållning och har tagit på sig att förändra några personers vanor. Och jag blir lite rädd när jag ser vilka matvanor en del har. Nu vet jag att allt är värre i USA, men när man får verklig abstinens av att inte ha ätit snabbmat på 3 dagar, då blir man orolig. Och en kvinna blev tillsagd att sluta dricka alkohol under en vecka, hon var nära att ge kostrådgivaren en smäll. Jag menar, herregud! Intriger! :)

Jag har alltid varit av åsikten att lagom är bäst när det kommer till kost. Jag tror på balans, därför är inte vegankost ett alternativ för mig. Tallriksmodellen finns av en anledning, men programmet är häpnadsväckande ändå. Man undrar ju hur mycket av det man själv har i kylskåpet är beroendeframkallande.

Hmm... mm...

Nu ska jag ner till tvätten och sen köra till optikern och få min dom. :)
Hörs sen!

Kommentera här: