BRA DAG

Idag är en riktigt bra dag. Det hela började egentligen redan igårkväll då jag såg att Guteskolan i Visby sökte en lärare i engelska på 60%. Bestämde mig för att ringa dit idag och höra lite hur de arbetar, när tjänsten skulle tillträdas osv. Eftersom det ju krävs lite planering när man bor i skåne och ska flytta på sig.

Sagt och gjort, jag ringde och fick tag på rektorn. Så fort vi börjat prata så lät det genom luren som att hon sken upp. Glad blev jag. Vi pratade i säkert 20 minuter om allt möjligt kring mig, min utbildning, erfarenheter, om deras skola, elever, arbetssätt osv. Som om vi vore arbetskamrater. Det kändes minst sagt bra. Mitt i en mening frågade hon helt plötsligt "Har du möjlighet att komma över så att vi får träffa dig?"... Jag hoppas verkligen att jag får komma på en intervju. Det kändes helt rätt.

Så rektorn bad mig skicka in CV så hon snabbt kunde titta igenom det och lovad att snart kontakta mig igen.

Gissa om jag är glad idag??

Nu hoppas jag verkligen att hon menade vad hon sa, för är det så, då väntar nog en arbetsintervju inom kort.

HÅLL ERA TUMMAR!
Kan det vara så att något äntligen ska gå min väg?

1 Josephine:

skriven

Va kul! Håller tummarna jättehårt!

Kommentera här: