Vitt hår - Vita lögner

Nu har syster åkt hem. Mamma också. Var skönt att ha dem här uppe. Jag fick en liten paus från all stress och ny energi för kommande flytt. Det känns bra. Träffade Henke för någon dag sen och han var också duktig på att ge mig kraft. Jag har fortfarande dåligt samvete över att jag kom lite sent till vår fika. Förlåt! Dessutom kom jag inrusandes med målarfärg i håret och håliga, nerfärgade jeans. Inte den bästa approachen kanske. Men det var ju bara Henke jag skulle träffa och jag kom direkt från målandet. Jag bad dessutom om ursäkt för att jag såg ut som om jag hade duschat i en hink vit målarfärg. Och Henke som alltid vet vad han ska svara säger att jag minsann ser lika fin ut i slingat hår! Så det så. Är det inte bra med killkompisar? De kan få den största vita lögnen att låta så trovärdig! =) Och sålänge den får mig att må bättre så är det helt okej att ljuga lite. Men BARA om man heter Henke! =) Han sa också att jag alltid ser lika vacker ut. Färg eller inte. Jag log och tänkte för mig själv att han minsann inte har sett mig på en söndag. Då hade han blivit rädd och sprungit åt andra hållet. Men det vet ju inte han något om, som sagt. Haha..

På lördag bär flyttlasset iväg. Nu flyttar jag! Jag längtar SÅ! Äntligen får jag ett riktigt hem! No more baracker. Nu ska jag gå och jobba lite. Ta hand om er därute i höstsolen!
1 Henke:

skriven

Haha, Fia, du var så fin i ditt hår! :p

Kommentera här: