Ta tillbaka magin i ditt liv

Ibland hakar man upp sig. Man fastnar i ett dåligt mönster. Det händer alla någon gång för trots allt är vi alla dödliga. Anledningen kan vara alla möjliga, kanske ett dåligt förhållande, man är trött på sitt jobb, missbruk, you name it! Alla har vi varit där. Jag har också varit där en tid nu, av olika anledningar. Men så idag tittade jag på ett TV-program och plötsligt klickade det till. Ett AHAA-moment utan dess like! Plötsligt insåg jag det jag egentligen vetat hela tiden - ingen annan än jag kan ta mig ur denna lilla svacka. Oavsett vem eller vad som bär skulden för att jag hamnade där är det ju inte de/den/det som tänker hjälpa mig upp.

Då kom jag och tänka på alla de saker och stunder under en dag, en vecka eller en hel livstid som får mitt liv att kännas magiskt. Stunden på morgonen då jag vaknar med ett öppet fönster och hör fågelkvitter, jag öppnar ögonen och där ligger katten och tittar så ömt på mig. Och precis som om han trodde att mitt hopp var ute, att jag aldrig mer skulle vakna, hoppar han upp i famnen på mig och börjar spinna av glädje. Dagens första kopp te känns också underbar. Hela lägenheten är tyst, en bra tidning ligger framme och den läser jag med min varma kopp te bredvid. Underbart. En varm sommardag som förvandlas till ett ösregn utan dess like. För stunden blir man irriterad, men sen när regnet stannat av och man går ut och känner den där friska doften av blommor, gräs och renhet då inser man hur underbar naturen är. Ett glas vin med en god vän och glädjen att bara ha varandra och vara fullständigt nöjda med det. Alla skratt man får uppleva. ALLT det där och ÄNNU mer är det som gör mitt liv magiskt. Det har funnits där hela tiden men målats över av all dålig energi omkring.

Men nu är det slut på det. Slut på dåliga val, slut på ALLT! Nu har jag tagit tillbaka magin i mitt liv och jag ÄLSKAR det! 

                                                   

♥Fia

Kommentera här: